شرکت سهند ارتباط خاورمیانه
تلفیق خلاقیت و یکپارچگی

فیبر نوری و تفاوت آن با کابل‌ های مسی!

انتشار در 13 آذر 1400 در

رسالت مجموعه سهند ارتباط خاورمیانه کمک به ایجاد اقتصاد پویا و تعامل در رشد سطوح علمی در کلیه سیستم‌های مرتبط به فعالیت این گروه می‌باشد. شبکه‌های فیبر نوری به عنوان بستر ارتباطات زیر ساخت کشوری شناخته شده است. پیاده سازی مقرون به صرفه، سرعت بالا و انتقال با کیفیت اطلاعات بر روی بستر فیبر نوری موجب توسعه استفاده از این تکنولوژی در کاربری‌های کوچکتر شده است.

چرا امروزه همه به سمت فیبر نوری گرایش دارند؟

همواره افزایش متقاضی این تجهیزات و افزایش مصرف در بازار به ارتقاء تولید و کاهش هزینه منجر و به تبع آن قیمت رقابتی در بازار این صنعت مخابراتی ایجاد گردیده است. امروزه فیبر نوری تا منازل مسکونی، تجهیزات پزشکی و ادوات نظامی و حتی داخل اسباب بازیهای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتقال دیتا و ارتباطات در منازل مسکونی بر روی خطوط مسی اجرا می‌شود.

فیبر نوری

چرا خطوط مسی را توصیه نمی‌کنیم؟

در زمان‌ های گذشته از خطوط مسی برای انتقال دیتا استفاده می‌شد. اما امروزه کابل‌های مسی جای خود را به فیبر های نوری داده‌اند. خطوط مسی دارای معایبی از جمله نویز پذیری بالا و افت سیگنال در طول مسیر بودند. همین موضوع بزرگترین ایراد کابل‌های مسی بود. در عین حال امکان انتقال اطلاعات به صورت محدود میسر بود.

با رشد نرم افزارهای ارتباطی و اطلاعاتی و صنعت مخابرات در دنیا، همواره نیاز بشر به پهنای باند سریع و امن گسترش یافت و در کشور‌های توسعه یافته راه‌کارهای FTTH در جهت انتقال اطلاعات بر روی بستر فیبر نوری تا کاربران واحدهای مسکونی معرفی و اجرا گردید.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید